wtorek, 9 listopada 2010

psychologia i mahjong


Dzisiejszy dzień owocował w rzeczy FASCYNUJĄCE!

Co ciekawe wszystkie odbyły się po lekcjach (czyżby jakaś zależność?).

W końcu odbyło się pierwsze kółko psychologiczne, które założyłam. Sprawuje nad nami pieczę Pani Sowa, która niestety była ostatnimi czasy chora, co opóźniło rozwój kółka. Naszym celem jest uczestnictwo w ogólnopolskim konkursie wiedzy o psychologii organizowanym przez magazyn Charaktery. Pierwsze primo - to fascynujące! Drugie primo - można się wiele nauczyć i dzielić przemyśleniami. Na następne zajęcia szykuję rozdział BIOPSYCHOLOGIA - nauka o układzie nerwowym i natura ludzka. Idealne dla "uciekiniera z biolchemu", jak zwykł nazywać mnie Gentleman z brodą. 


Po psychologicznej burzy mózgów napotkałam w szatni trójkę uczniów z kupką biało-zielonych kamieni (płytek) nieodzownie przypominających żelki-żabki. Zaintrygowana zapytałam w co grają. Okazało się, że w jakąś chińską grę (jeszcze lepiej!) i że brakuje im czwartego gracza. Zaczęli mi wszystko tłumaczyć i już się wciągnęłam kiedy ...moja nowa mentorka musiała iść. Okazało się, że to mahjong! Choć wiele razy o tym słyszałam, nie wiedziałam na czym polega.

Spotykają się w każdy wtorek by razem pograć - fajna zabawa. I pretekst do spotkania! Takie towarzystwo zainteresowane dalekim wschodem (co zwykle wiąże się z mangą i anime) jest bardzo specyficzne, trzeba czuć te klimaty. Po powrocie do domu, weszłam na Kurnika i nauczyłam się mahjonga jednoosobowego - wciągające!

2 komentarze:

  1. aż się prosi o trzecie "primo ULTIMO" ! ;)

    w konkursie Charakterów główną nagrodą jest bodajże indeks na Psychologie na UW...

    mahjong? to jakieś chińskie skrable?

    OdpowiedzUsuń
  2. z tym indeksem kiedyś tak było.
    ale teraz nie ma egzaminów wstępnych (które konkurs zastępował), ale liczy się matura, więc zrezygnowali z tego.

    mahjong to nie scrabble!
    zasady są różne w zależności od ilości graczy. Jeśli gra się w pojedynkę wygląda to tak:
    zadaniem gracza jest usuwanie par jednakowych płytek z planszy, aż do całkowitego jej oczyszczenia. Usuwać w parach można jednak tylko płytki, które nie są zablokowane, tzn. żadna inna płytka nie znajduje się bezpośrednio powyżej usuwanej (nawet częściowo) oraz z lewej lub prawej strony nie ma sąsiada (innej płytki).

    kamienie (inaczej płytki) są ułożone w piramidę. widziałam jednak w internecie dużo bardziej wymyślne kombinacje :)

    OdpowiedzUsuń