poniedziałek, 30 maja 2011

soutache

Co ta orientalnie brzmiąca nazwa oznacza dowiedziałam się stosunkowo niedawno. Próby zagłębienia się w historię powstania tej techniki spełzły na niczym, więc poszukałam informacji drogą bezpośrednią - zapisałam się na warsztaty do Lasu Rąk.

Soutache = sutasz. To bardzo piękna i pracochłonna technika haftu biżuteryjnego. Sama nazwa pochodzi od specjalnych sznurków, które są nieodzownym elementem tej techniki. Wywodzi się ze starożytnych Chin a potem na długo została zapomniana. Zaczęła ją stosować i popularyzować izraelska artystka Dori Csengeri

Kiedy zachwycałam się pracami znalezionymi w internecie, nie wierzyłam, że sama mogłabym, coś takiego stworzyć. Ale udało się! 4h mozolnego dłubania w towarzystwie innych równie zdeterminowanych babeczek i powstało moje pierwsze dzieło soutache:

fot. Tomasz Dziewicki




2 komentarze:

  1. ooooo tak, to jest to! :) MEGA kolczyki ;)
    ostatnio też się zainteresowałam sutaszem. jutro założę i pokażę Ci mój wisior, który zrobiłam jakiś czas temu. nie jest bardzo okazały i ma dużo niedociągnięć, ale satysfakcja jest - samodzielnie (no, z pomocą gazetki "Hafty Polskie" :P) dałam sobie radę. :D :*

    PS zrobiłam też pierścionek, ale nie jest taki, jaki miał być :D

    Pieniądz

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się, że Ci się podoba. A Twój wisior bardzo ładny! Z resztą, obie jesteśmy początkujące, poczekaj aż nabierzemy doświadczenia! :D

    OdpowiedzUsuń